Gå til IntraMedia's danske side Navigate to English version of IntraMedia


Hvordan foretages en konverteringsmåling ?

Der er mange forskellige måder at måle en konvertering på. Et af de bedste værktøjer på markedet er Google Analytics, som kan kobles på dit hjemmeside design / CMS. Hvis du vil vide lidt mere om hvad en konvertering egentligt er, så klik og få mere information om konvertingsrate og konvertering.

I Google Analytics findes noget der kaldes en "funnel", hvilket på dansk betyder "tragt". Via disse funnels følges den besøgende igennem en række trin (besøg af forskellige sider / udfyldelse af felter m.v.) på din hjemmeside. Her holdes så øje med hvor brugere hopper fra igennem disse forskellige trin, og udfra dette dannes så en statistik og graf som tydeligt viser dig hvornår folk falder fra. Dette er oftest meget relevant hvis du har en online webshop, hvor du sælger dine produkter. Via denne type måling kan du se i hvilke købstrin eller betalingstrin dine kunder falder fra.

Herunder kan du se et eksempel på en "funnel" fra en webshop, som tydeligt viser hvor folk falder fra.

Her er der så muligheden for at undersøge hvorfor folk hopper fra, og derefter ændren på siden så færrest muligt hopper fra. Ofte kan meget små ændringer betyder en markant stigning i omsætning (det er ikke ualmindeligt at det kan fordobles, tredobles osv., hvis der ikke tidligere er optimeret og analyseret på disse trin).
IntraMedia - Tlf. 31 75 36 00 - E-mail: